CONTRACT-CADRU
DE COMERCIALIZARE A PACHETELOR DE SERVICII DE CALATORIE
Nr.
................. din data de ...................
Partile
contractante:
Societatea
SC TORIO SL TURISM cu sediul in Timisoara, Str Paris nr 11 Timis,
cod postal 30010, tel: 0256 705 675; fax: -; e-mail: office@europaturism.ro , www.europaturism.ro , Cod de
Inregistrare Fiscala RO32576274, inregistrata la Registrul Comertului sub
numarul J35/3056/2013, titulara a Licentei de turism nr. 7176/2017, pentru
Agentia de Turism EUROPA TURISM, reprezentata prin SANDREA LUCIANMARIAN –
Administrator, in calitate de ORGANIZATOR
si
Dl./dna. ............................................................................................................................................................,
domiciliat/domiciliata in
.........................................................................................................................................
telefon ................................................., e-mail
.....................................................................................................
posesor/posesoare al/a cartii de identitate seria ............. nr.
............................., eliberata de
........................................... la data de
.............................., CNP
.................................................... in calitate de CALATOR, au
convenit la incheierea prezentului contract.
I.
Obiectul contractului
1.1 Il
constituie vânzarea de catre Organizator a pachetului de servicii de
calatorie/a unui serviciu de calatorie inscris in biletul de excursie, anexat
prezentului contract si eliberarea documentelor de plata si calatorie.
1.2
Caracteristicile pachetului de servicii de calatorie sunt prezentate in oferta,
iar aceasta este parte integranta a acestui contract.
II.
Incheierea contractului
2.1.
Contractul se incheie dupa caz in oricare din urmatoarele situatii:
a) in
momentul semnarii lui de catre calator sau prin acceptarea conditiilor
contractuale de servicii de calatorie inclusiv in cazul celor achizitionate la
distanta prin telefon sau mijloace electronice;
b) in
momentul in care calatorul primeste confirmarea scrisa a rezervarii de la
Organizator, in cel mult 60 de zile calendaristice de la data intocmirii
bonului de comanda. Este responsabilitatea agentiei de turism de a informa
calatorul prin orice mijloace convenite in scris cu acesta (telefon, mail, fax
etc.) daca rezervarea pe care a solicitat-o s-a confirmat. Pentru procesarea
unei rezervari de servicii, organizatorul poate solicita un avans cuprins intre
20 - 50 % din pretul pachetului sau plata integrala a contravalorii pachetului,
in functie de data la care calatorul solicita serviciile. Daca inscrierea
intervine cu mai putin de 30 zile inaintea plecarii, pachetul turistic se va
achita integral. In cazul nerespectarii termenelor de plata, Organizatorul isi
rezerva dreptul de a anula rezervarea.
1. In
cazul in care continutul bonului de comanda nu difera de continutul confirmarii
calatoriei turistice si confirmarea s-a efectuat in termenul de 60 de zile
calendaristice de la data semnarii bonului de comanda, calatorul care decide sa
renunte la calatoria turistica, datoreaza agentiei penalitati conform cap. VI
din prezentul contract.
III.
Pretul contractului si modalitati de plata
3.1.
Pretul total al pachetului/serviciului de calatorie este in cuantum de ……………….,
inclusiv toate taxele, comisioanele, tarifele si alte costuri suplimentare
suportate de Organizator. Daca pretul nu este specificat in prezentul contract,
atunci acesta este specificat in bonul de comanda (daca exista), alte documente
de calatorie, cataloage, pliante, alte inscrisuri puse la dispozitie
calatorului, site-ul Organziatorului, alte mijloace de comunicare electronica
si/sau pe factura.
In
situatia contractarii serviciilor de calatorie in regim early booking,
reducerea este inclusa in pachet, iar procentul precizat se aplica numai
serviciilor de cazare. In acest caz, orice modificare a contractului,
solicitata de calator, determina anularea rezervarii cu penalizari si refacerea
acesteia la pretul si conditiile din momentul reinscrierii. De asemenea,
nerespectarea conditiilor de plata aplicate rezervarilor tip EB determina
modificarea pretului pachetului conform ofertei standard.
3.2.
Modalitati de plata:
3.2.1.
La incheierea contractului se achita:
a) un
avans in suma de ______________ din pretul contractului, iar diferenta de
_______________se va achita pâna la data de____________
b) plata
integrala a contravalorii pachetului de servicii de calatorie.
Depasirea
termenului de plata determina aplicarea unei penalitati de 0,3% pentru fiecare
zi de intarziere, procent aplicat la suma scadenta si neachitata, daca
Organizatorul nu opteaza pentru rezilierea contractului
3.2.2.
In cazul in care la incheierea contractului s-a perceput un avans, plata finala
se va face astfel:
a)
pentru serviciile de calatorie care necesita confirmare din partea
prestatorilor, conform termenelor de plata comunicate de agentie in scris prin
bonul de comanda sau alte mijloace de comunicare.
b)
pentru serviciile de calatorie care nu necesita confirmare din partea
prestatorilor, dupa cum urmeaza:
A.
termen de plata oferta STANDARD
20% din
pretul pachetului de calatorie la inscriere;
30% din pretul pachetului de calatorie cu minim 60 zile inaintea plecarii;
50% din pretul pachetului de calatorie cu minim 30 zile inaintea plecarii.
Conditiile
de plata de mai sus se aplica in toate cazurile, cu exceptia celor in care
programul valorificat / confirmat are propriile reguli de achitare (vezi
conditiile ofertei sau ale programului turistic).
3.3.
Plata serviciilor de calatorie interne (cu locul de desfasurare in România) se
poate efectua si cu vouchere de vacanta. Plata serviciilor de calatorie se face
respectând prevederile OUG nr. 8/2009, a normelor metodologice si anexelor
acesteia. In cazul in care calatorul renunta la pachetul de servicii de
calatorie achizitionat cu vouchere de vacanta, Agentia ii poate oferi acestuia
un pachet de servicii de calatorie la o valoare mai mare fata de pachetul
achizitionat initial din care au fost scazute penalitatile aferente, cu plata
diferentei de pret.
3.4.
Conform OUG nr. 8/2009, in cazul renuntarii definitive la pachetul de servicii
de calatorie de catre calator, agentia de turism nu poate restitui calatorului
voucherele de vacanta sau contravaloarea acestora in bani. Voucherele de
vacanta pot fi restituite calatorului de catre agentia de turism, in cazul
renuntarii definitive la pachetul de servicii de calatorie, doar daca acestea
nu au fost expediate emitentului de vouchere de vacanta conform procedurii
legale stabilite prin HG nr. 215/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice
privind acordarea voucherelor de vacanta.
3.5.
Pachetul de servicii de calatorie care poate fi achizitionat pe baza
voucherelor de vacanta va cuprinde servicii de cazare (minim si obligatoriu),
alimentatie publica, transport, tratament balnear, agrement, toate cu locul de
desfasurare pe teritoriul României.
3.6. In
cazul in care calatorul doreste sa efectueze plata catre agentie prin transfer
bancar pentru serviciile achizitionate, toate costurile bancare vor reveni
partii care initiaza plata, respectiv calatorului.
3.7.
Plata serviciilor de calatorie externe aferente contractului se poate efectua
intr-o singura moneda, in valuta specificata in contract sau in RON la cursul
de vânzare comunicat de UniCredit Bank SA in ziua emiterii facturii, conform
art. 290 alin 2 Cod Fiscal.
3.8.
Agentia de turism organizatoare nu are dreptul sa solicite calatorului
efectuarea platii finale cu mai mult de 5 zile inainte de data la care aceasta
transmite calatorului documentele de calatorie in baza carora calatorul poate
efectua serviciile de calatorie achizitionate.
IV.
Drepturile si obligatiile Organizatorului
4.1.
Organizatorul se obliga sa furnizeze calatorului un bon de comanda, numai in
situatia solicitarii unor pachete de servicii de calatorie care nu fac parte
din oferta proprie/standard a agentiei de turism si care necesita confirmarea
rezervarii din partea altor prestatori. In cazul solicitarii unor pachete de
servicii de calatorie care se regasesc in oferta proprie a agentiei de turism
sau, in cazul in care exista deja confirmare asupra rezervarii din partea altor
prestatori, agentia poate furniza calatorului un bon de comanda, daca considera
necesar.
4.2. In
cazul in care, inainte de inceperea executarii pachetului, agentia de turism organizatoare
este contrânsa sa modifice semnificativ oricare dintre principalele
caracteristici ale serviciilor de calatorie (de exemplu; serviciile incluse in
pachet, datele de calatorie, modificarea categoriei unitatii de cazare), precum
si cerintele speciale ale calatorului acceptate in prealabil de organizator,
calatorul are posibilitatea ca, intr-un termen de 5 zile sa accepte modificarea
propusa sau sa inceteze contractul fara a plati vreo penalitate de incetare.
4.3.
Organizatorul poate modifica pretul contractului in sensul majorarii sau
diminuarii, dupa caz, aratând totodata modul de calcul al majorarilor sau
diminuarilor de pret ale contractului si numai daca modificarea are loc ca
urmare a schimbarilor legate de:
(a) pretul transportului de pasageri care rezulta din costul carburantilor sau
al altor surse de energie;
(b)
nivelul taxelor sau al comisioanelor aplicabile serviciilor de calatorie
incluse in contract, impuse de parti terte care nu sunt direct implicate in
executarea pachetului, inclusiv taxele turistice, taxele de aterizare sau
comisioanele de imbarcare sau debarcare in porturi si aeroporturi; sau
(c)
cursul de schimb relevant pentru pachetul respectiv.
Preturile
stabilite in contract nu pot fi majorate, in niciun caz, in cursul celor 20 de
zile calendaristice care preced data plecarii.
4.4.
Organizatorul este raspunzator de executarea serviciilor de calatorie incluse
in prezentul contract, indiferent daca aceste servicii urmeaza sa fie furnizate
de organizator sau de un alt furnizor de servicii de calatorie, cu exceptia
urmatoarelor cazuri:
a)
când neindeplinirea sau indeplinirea defectuoasa a obligatiilor asumate prin
contract se datoreaza calatorului;
b)
când neindeplinirea obligatiilor se datoreaza unor cauze de forta majora sau
unor imprejurari pe care nici Organizatorul, nici prestatorii de servicii nu le
puteau prevedea sau evita, inclusiv, dar fara a se limita la: modificarea
companiei aeriene, de orar sau de itinerar, intârzieri in traficul mijloacelor
de transport, defectarea mijlocului de transport, accident, blocaje, lucrari
sau reparatii pe drumurile publice), neindeplinirea grupului minim ca urmare a
unor renuntari de ultima ora sau a neobtinerii vizelor pentru toti
participantii. Organizatorul nu este raspunzator pentru prejudiciile cauzate
calatorului ca urmare a intârzierilor curselor (inclusiv charter), a pierderii
de bagaje si a altor imprejurari care revin exclusiv in sarcina
transportatorului in temeiul actelor normative specifice;
c)
când neindeplinirea obligatiilor se datoreaza unui tert care nu are legatura cu
furnizarea serviciilor prevazute in contract, iar cauzele care au determinat
neindeplinirea obligatiilor au un caracter imprevizibil si inevitabil.
4.5.
Organizatorul are obligatia sa furnizeze in scris calatorului sau prin orice
mijloace de comunicare electronice convenite in scris cu calatorul (e-mail,
fax, sms etc.), cu cel putin 3 zile inainte de data plecarii, urmatoarele
informatii:
a)
orarele, locurile escalelor si legaturile, precum si, dupa caz, locul ce
urmeaza sa fie ocupat de calator in fiecare dintre mijloacele de transport
incluse;
b)
denumirea, sediul/adresa, numerele de telefon si de fax, adresele de e-mail ale
reprezentantei locale a organizatorului si/sau a detailistului ori, in lipsa
acestora, un numar de apel de urgenta care sa ii permita contactarea
organizatorului si/sau a detailistului;
c)
pentru calatoriile minorilor neinsotiti de parinti, informatii care sa permita
parintilor stabilirea unui contact direct cu copilul sau cu responsabilul de la
locul cazarii copilului;
d)
obligatiile calatorului prevazute la 5.10, 5.12 si 5.13.
4.6.
Organizatorul acorda asistenta adecvata fara intârzieri nejustificate
calatorului aflat in dificultate, in cazul situatiilor de forta majora sau al
unui eveniment pe care nici organizatorul, nici furnizorul sau prestatorul de
servicii, cu tot efortul depus, nu il puteau prevedea sau evita, in special
prin:
(a) furnizarea de informatii corespunzatoare privind serviciile de sanatate,
autoritatile locale si asistenta consulara; si
(b)
acordarea de asistenta calatorului in ceea ce priveste efectuarea comunicarilor
la distanta si sprijinirea acestuia in gasirea unor servicii de calatorie
alternative.
Organizatorul
are posibilitatea de a pretinde un comision rezonabil pentru o astfel de
asistenta in cazul in care calatorul este cel care a provocat situatia de
dificultate in mod intentionat sau din propria neglijenta. Comisionul nu
depaseste in niciun caz costurile efective suportate de Organizator.
4.7.
Organizatorul este obligat sa informeze persoana care transfera contractul
(cedentul), in conformitate cu art. 5.1. din prezentul contract, cu privire la
costurile efective ale transferului.
4.8.
Atunci când o parte semnificativa din serviciile de calatorie nu poate fi
executata astfel cum s-a convenit prin prezentul contract, Organizatorul ofera,
fara costuri suplimentare pentru calator, servicii alternative corespunzatoare
pentru continuarea derularii pachetului, pe cât posibil echivalente sau de mai
buna calitate decât cele specificate in contract, inclusiv in cazul in care
intoarcerea calatorului la locul de plecare nu este asigurata astfel cum s-a
convenit.
4.9. In
cazul in care serviciile alternative propuse au drept consecinta un pachet de o
calitate mai scazuta decât cea specificata in prezentul contract, Organizatorul
acorda calatorului o reducere adecvata a pretului.
Calatorul
poate respinge serviciile alternative propuse doar in cazul in care acestea nu
sunt comparabile cu ceea ce s-a convenit prin prezentul contract sau reducerea
de pret acordata este inadecvata.
4.10.
Daca este imposibil sa se furnizeze servicii alternative sau calatorul respinge
serviciile alternative propuse in conformitate cu art. 4.8 al doilea paragraf
din prezentul contract, calatorul are dreptul, dupa caz, la reducerea pretului
si/sau la despagubiri fara a rezilia contractul de servicii privind pachetul de
calatorie.
4.11.
Daca pachetul include transportul de pasageri, Organizatorul asigura de
asemenea, in cazurile mentionate la p. 4.9 si 4.10 din prezentul contract,
repatrierea calatorului cu transport echivalent fara intârzieri nejustificate
si fara costuri suplimentare pentru calator.
4.12.
Excursiile optionale se efectueaza la fata locului cu agentii locale, care
poarta intreaga responsabilitate pentru organizarea si desfasurarea acestor
excursii. Sumele aferente excursiilor optionale nu se incaseaza in numele si
pentru Agentia EUROPA TURISM. Preturile excursiilor optionale pot fi mai mari
decât cele cumparate de la receptia hotelurilor, având in vedere ca turistii
vor avea la dispozitie mijloace de transport de la hotel la obiective si retur,
ghid etc. Pretul excursiilor se calculeaza in general, pentru grupuri de
aproximativ 25 de persoane. In cazul neintrunirii acestui numar minim, fie
tarifele pot fi majorate proportional, fie excursia poate fi anulata, calatorii
putând opta pentru achizitionarea excursiei de la receptia hotelului in functie
de disponibilitati.
V.
Drepturile si obligatiile calatorului
5.1. In
cazul in care calatorul nu poate sa participe la calatoria turistica,
indiferent de motive, acesta poate sa cesioneze contractul unei terte persoane
care indeplineste toate conditiile aplicabile pachetului de servicii de calatorie
contractat, cu obligatia de a anunta in scris Agentia cu cel putin 7 zile
inaintea datei de plecare. Intre calatorul care nu poate participa la calatoria
turistica contractata (cedentul), terta persoana (cesionarul) si agentia de
turism (debitor cedat) urmeaza a se incheia un contract de cesiune cu privire
la pachetul de servicii de calatorie contractate si cesionate.
Pentru
calatoriile individuale, in cazul in care mijlocul de transport este avionul,
cesiunea contractului poate fi efectuat numai daca exista posibilitatea
transferarii locului de zbor. De asemenea, pentru calatoriile care necesita
indeplinirea unor conditii speciale, ex: obtinerea vizelor turistice, se va
tine seama de acestea pentru cesiunea contractului. Responsabilitatea
incheierii contractului de cesiune revine dupa caz fie cedentului, fie
cesionarului, si niciodata Organizatorului (debitorului cedat). Calatorul care
cedeaza pachetul sau de servicii, precum si cesionarul, sunt responsabili in
mod solidar la plata pretului calatoriei si a eventualelor costuri suplimentare
aparute cu ocazia acestei cedari.
5.2. In
cazul sejururilor de odihna si/sau de tratament cu locul de desfasurare in
România, calatorul are obligatia sa respecte urmatorul program de acordare a
serviciilor: cazarea se face de regula la ora 18,00 a zilei de intrare si se
termina de regula la ora 12,00 a zilei de iesire inscrise pe documentele de
calatorie (voucher, bilet de odihna si/sau tratament, bilet de excursie, etc.).
Eventualele costuri suplimentare generate de neeliberarea spatiilor de cazare
pâna cel târziu la orele specificate mai sus cad in sarcina exclusiva a
calatorului. In functie de destinatie, orele de intrare, respectiv iesire, se
pot modifica si sunt decise de unitatea hoteliera.
5.3. In
cazul in care pretul contractului este majorat cu peste 8%, indiferent de
motivele majorarii, conform art. 4.3., calatorul poate inceta contractul, având
insa dreptul la rambursarea imediata de catre Organizator a sumelor platite,
inclusiv comisionul.
5.4.
Calatorul este obligat sa comunice Organizatorului, in termen de 5 zile
calendaristice de la primirea instiintarii prevazute la cap. IV pct. 4.2
privind modificarea prevederilor esentiale ale contractului sau in timp util
inainte de inceperea calatoriei, in cazul aplicarii clauzelor prevazute in cap.
IV pct. 4.74. literele b) si c), hotarârea sa de a opta pentru:
a)
incetarea contractului fara plata penalitatilor sau
b)
acceptarea noilor conditii ale contractului.
5.5. In
cazul in care calatorul decide sa participe la calatoria asupra careia s-au
operat modificari in conditiile cap. IV pct. 4.2. se considera ca toate
modificarile au fost acceptate si calatorul nu poate solicita despagubiri
ulterioare datorate modificarilor de acest tip.
5.6. In
cazul in care calatorul inceteaza contractul in temeiul 5.4 sau Organizatorul
anuleaza calatoria turistica inaintea datei de plecare, calatorul are
dreptul:
a)
sa accepte la acelasi pret un alt pachet de servicii de calatorie de calitate
echivalenta sau superioara, propus de Organizator;
b)
sa accepte un pachet de servicii de calatorie de calitate inferioara propus de
Organizator, cu rambursarea diferentei de pret, in sensul rambursarii
diferentei de pret dintre cele doua pachete de calatorie, la momentul
incheierii noului contract de prestare de servicii;
c)
sa i se ramburseze toate sumele achitate in virtutea contractului.
5.7. In
toate cazurile mentionate la 5.6., calatorul are dreptul sa solicite
Organiztorului si o despagubire, al carei cuantum poate fi stabilit prin
acordul comun al partilor sau in baza unei hotarâri a instantei de judecata,
pentru neindeplinirea prevederilor contractului initial, cu exceptia cazurilor
in care:
a)
anularea s-a facut din cauza nerealizarii numarului minim de persoane mentionat
in contract, iar Organizatorul a informat in scris calatorul cu cel putin:
(i) 20 de zile inainte de inceperea executarii pachetului, in cazul
calatoriilor care dureaza mai mult de sase zile;
(ii)
sapte zile inainte de inceperea executarii pachetului, in cazul calatoriilor
care dureaza intre doua si sase zile;
(iii)
48 de ore inainte de inceperea executarii pachetului, in cazul calatoriilor
care dureaza mai putin de doua zile;
b)
anularea a intervenit din cauza unui caz de forta majora (circumstante
imprevizibile, independente de vointa celui care le invoca si ale caror
consecinte nu au putut fi evitate in ciuda oricaror eforturi depuse, in aceasta
nefiind incluse suprarezervarile, caz in care responsabilitatea revine
companiei aeriene sau unitatii de cazare) sau unor cauze dintre cele prevazute
la cap. IV pct. 4.4. lit. b);
c)
anularea s-a facut din vina calatorului.
5.8.
Calatorul are dreptul sa inceteze in orice moment, in tot sau in parte,
contractul, iar in cazul in care incetarea ii este imputabila este obligat sa
despagubeasca Organizatorul pentru prejudiciul creat acestuia, conform
prevederilor Cap. VI din prezentul contract. Despagubirea se poate ridica la
maximul pretului pachetului de servicii de calatorie contractat.
5.9.
Prin exceptie de la punctul 5.8., calatorul are dreptul sa inceteze contractul
privind pachetul de servicii de calatorie inainte de inceperea executarii
pachetului, fara a plati vreo penalitate de incetare in cazul unor circumstante
inevitabile si extraordinare care se produc la locul de destinatie sau in
vecinatatea imediata a acestuia si care afecteaza in mod semnificativ
executarea pachetului sau care afecteaza semnificativ transportul pasagerilor
la destinatie, circumstante survenite dupa incheierea contractului si dovedite
prin inscrisuri emise de Ministerul Afacerilor Externe, aviz emis de Camera de
Comert si Industrie a României sau orice alt mijloc de proba.
5.10. In
cazul incetarii contractului privind pachetul de servicii de calatorie, in
conditiile art. 5.9., calatorul are dreptul la o rambursare completa a oricarei
plati efectuate pentru pachet, dar nu are dreptul la vreo despagubire
suplimentara.
5.11. In
cazul in care calatorul alege sa se mute la un alt hotel decât cel contractat
initial si achitat, responsabilitatea financiara a renuntarii ii apartine.
Organizatorul va rezolva cerintele calatorului in limita posibilitatilor,
eventualele diferente de pret urmând a fi suportate de catre calator.
In
situatia in care calatorul solicita nemotivat schimbarea hotelului, structurii
camerelor sau a oricarora dintre servicii, aceasta echivaleaza cu incetarea
contractului, cu aplicarea penalitatilor prevazute la Cap. VI din prezentul
contract la momentul respectiv si incheierea unui nou contract.
5.12.
Calatorul este obligat sa achite la receptia unitatii hoteliere taxa de
statiune, taxa de salubritate, precum si alte taxe locale, fara a putea
pretinde despagubiri sau returnarea sumelor de la Organizator.
5.13.
Calatorul este obligat sa prezinte la receptia unitatii hoteliere actele sale
de identitate, precum si documentul de calatorie eliberat de agentie (voucher,
bilet de odihna si/sau de tratament, etc.), in vederea acordarii serviciilor de
calatorie. In cazul in care calatorul beneficiaza de bilete de odihna si
tratament, este obligat sa prezinte la receptia unitatii hoteliere bilet de
trimitere de la medicul de familie si dovada platii contributiilor pentru
asigurari sociale, la zi.
5.14.
Calatorul ia cunostinta ca serviciile pe care le achizitioneaza fara ca acestea
sa faca parte din contractul cu agentia de turism, sunt in stricta
responsabilitate a prestatorului local, sunt guvernate de legislatia tarii de
destinatie, iar organizatorul nu are nici o responsabilitate asupra
prestatiilor in cauza.
5.15.
Daca pentru efectuarea calatoriei este necesara indeplinirea de catre calator a
unor formalitati suplimentare (de ex. calatoria impreuna cu minori, situatia in
care numele turistului este schimbat ca urmare a casatoriei/desfacerii ei,
etc.), acesta are obligatia de a indeplini toate cerintele legale. Pentru o
informare optima, Organizatorul recomanda si consultarea site-ului Politiei de
Frontiera. In cazul in care calatorul nu isi respecta obligatia de a se informa
cu privire la formalitatile suplimentare necesare in vederea efectuarii
calatoriei care nu sunt in sarcina Organizatorului (de ex. in cazul calatoriei
cu minori, imputernicire din partea parintelui sau reprezentantului legal ce nu
il insoteste, cazier judiciar, sau orice alte documente suplimentare - enumerarea
fiind exemplificativa), Organizatorul este exonerat de orice raspundere in
cazul imposibilitatii efectuarii calatoriei.
5.16.
Organizatorul recomanda calatorilor contactarea acestuia cu 24 ore inainte de
plecare pentru reconfirmarea detaliilor de imbarcare (orar de zbor, loc
imbarcare, etc.).
5.17. In
cazul in care o singura persoana angajeaza servicii pentru un numar mai mare de
calatori, conditiile contractuale se extind in mod automat asupra intregului
grup pentru care au fost achitate serviciile.
5.18.
Calatorul este obligat sa foloseasca mijloacele de transport, camera de hotel
si bunurile din dotarea acesteia ca un bun proprietar si potrivit destinatiei
lor. Organizatorul nu se face vinovat de eventualele pagube produse sau
vatamari suferite de calator ca urmare a nerespectarii acestui alineat.
5.19.
Calatorul are obligatia sa respecte locul, data si ora plecarii atât la dus cât
si la intors, precum si locurile, datele si orele stabilite pe parcursul
programului de calatorie contractat. Toate cheltuielile si daunele produse ca
urmare a nerespectarii de catre calator a prevederilor privind locurile de
intâlnire si orarele, vor fi suportate de catre acesta.
5.20. In
cazul in care calatorul care a intrat pe teritoriul statului in care se
realizeaza pachetul de servicii de calatorie refuza sa se mai intoarca in
România si autoritatile din tara respectiva fac cheltuieli de orice natura cu
acesta, calatorul respectiv are obligatia de a suporta toate aceste cheltuieli.
VI.
Renuntari, penalizari, despagubiri. Limitarea raspunderii
6.1. In
cazul in care calatorul renunta la pachetul de servicii de calatorie care face
obiectul prezentului contract, el datoreaza Organizatorului penalizari dupa cum
urmeaza:
6.1.1.
In cazul serviciilor de calatorie externe/interne:
A.
Conditii de anulare/penalizari oferta STANDARD
a) 20%
din pretul pachetului de servicii, daca renuntarea se face in intervalul 89 -
60 zile calendaristice inainte de data plecarii;
b) 50%
din pretul pachetului de servicii, daca renuntarea se face in intervalul 59 –
30 zile calendaristice inainte de data plecarii;
c) 80 %
din pretul pachetului de servicii, daca renuntarea se face in intervalul 29 – 7
zile calendaristice inainte de data plecarii;
d) 100%
din pretul pachetului de servicii, daca renuntarea se face in interval mai mic
de 7 zile calendaristice inainte de data plecarii sau pentru neprezentarea la
program.
B.
Conditii de anulare/penalizari oferta EARLY BOOKING
a) 20%
din pretul pachetului de servicii, daca renuntarea se face in intervalul
cuprins intre ziua confirmarii rezervarii si 60 zile inainte de data plecarii;
b) 50%
din pretul pachetului de servicii, daca renuntarea se face in intervalul 59 –
30 zile calendaristice inainte de data plecarii;
c) 80 %
din pretul pachetului de servicii, daca renuntarea se face in intervalul 29 – 7
zile calendaristice inainte de data plecarii;
d) 100%
din pretul pachetului de servicii, daca renuntarea se face in interval mai mic
de 7 zile calendaristice inainte de data plecarii sau pentru neprezentarea la
program.
6.1.2
Conditiile de anulare/penalizare indicate la art. 6.1.1. sunt standard si se
aplica in toate cazurile, cu exceptia celor in care programul valorificat /
confirmat are propriile reguli de anulare/penalizare (vezi conditiile ofertei
sau ale programului turistic – exemple: programe de Revelion, turism
individual, turism intern, croaziere, destinatii exotice, sistemele germane de
rezervari Dertour si TUI etc). Pe lânga penalitatile indicate mai sus,
calatorul va suporta si eventualele taxe (ex: taxa pentru obtinerea vizelor),
daca acestea nu sunt incluse in valoarea contractului.
6.2. In
cazul in care calatorul care a contractat un pachet de servicii de calatorie cu
Organizatorul si a achitat un avans nu se prezinta in termenul specificat in bonul
de comanda sau in termenul comunicat in scris, pentru a achita ratele aferente
sau restul de plata, contractul se considera reziliat de drept, iar
Organizatorul are dreptul de a anula rezervarile efectuate in beneficiul
calatorului cu retinerea penalizarilor prevazute la art. 6.1. din prezentul
contract.
6.3. In
cazul in care plata pentru serviciile de calatorie interne a fost facuta cu,
sau si cu vouchere de vacanta, penalizarea se va deduce in primul rând din
valoarea voucherelor de vacanta. Daca penalizarea este mai mare decât valoarea
voucherelor de vacanta, diferenta care depaseste valoarea voucherelor de
vacanta se va retine din valoarea achitata prin alte instrumente de plata. In
cazul in care valoarea voucherelor de vacanta este mai mare decât valoarea
penalizarii, diferenta nu se restituie nici in vouchere si nici in numerar in
cazul in care calatorul nu doreste un alt serviciu turistic.
In
situatia in care calatorul isi manifesta dorinta de a achizitiona un alt
serviciu turistic, pentru o perioada ulterioara, atunci diferenta dintre
valoarea voucherelor si valoarea penalizarii se va utiliza pentru acest nou
serviciu. Termenul in care calatorul poate solicita noul pachet de servicii de
calatorie este de maxim 2 luni de la data rezilierii contractului/renuntarea la
serviciile de calatorie initiale. In cazul in care calatorul nu isi exprima
optiunea in aceasta perioada, Agentia nu ii mai poate oferi acestuia niciun
pachet de servicii de calatorie ulterior.
6.4.
Pentru biletele de odihna si/sau de tratament cumparate prin organizatii
sindicale, Organizatorul va face restituiri numai in baza cererilor de
renuntare contrasemnate si stampilate de reprezentantul organizatiei sindicale.
6.5. In
cazul in care o ambasada refuza sa acorde viza de intrare pentru efectuarea
pachetului de servicii, calatorului i se vor retine toate taxele datorate de
Organizator prestatorilor directi, precum si cheltuielile de operare proprii
acesteia.
6.6.
Organizatorul/Intermediarul este exonerat de orice raspundere in cazul in care
dupa inceperea calatoriei, serviciul de graniceri/politia de frontiera sau alta
autoritate competenta refuza sa acorde calatorului dreptul de
iesire/tranzit/intrare pe teritoriul unui stat, necesar pentru efectuarea
serviciilor de calatorie. Calatorului i se va retine in aceasta situatie
contravaloarea totala a pachetului de servicii de calatorie.
6.7.
Penalizarile echivalente cu cele indicate la punctul 6.1.1. lit. c) sau d),
respectiv 6.1.2. lit. b) sau c) se aplica si in cazul in care calatorul nu
ajunge la timp la aeroport sau la locul de plecare/destinatie, daca nu poate
pleca in calatorie pentru ca documentele personale necesare in vederea
efectuarii calatoriei nu sunt conforme normelor legale sau este in
imposibilitatea de a parasi teritoriului tarii, din alte motive ce tin de
persoana acestuia.
6.8.
Calatorul trebuie sa depuna in scris cererea de renuntare la pachetul de
servicii de calatorie la Organizatorul la care a achitat serviciile. In caz
contrar, cererea de renuntare nu este luata in considerare.
6.9.
Organizatorul va acorda despagubiri in functie de gradul de nerespectare a
obligatiilor din contract.
6.10.
Organizatorul nu raspunde in situatii de greva, conflicte politice si de
razboi, catastrofe, de pericol public, atac terorist, embargou international,
precum si in cazul in care companiile aeriene stabilesc limite de raspundere.
Toate aceste situatii care nu sunt imputabile nici unei parti se considera
situatii de forta majora si exonereaza de raspundere Organizatorul.
6.11.
Toate sumele mentionate la pct. 6.1., 6.2., 6.5., 6.6. si 6.7. din prezentul
contract, se vor retine de catre Organizator din avansul sau pretul total al
pachetului de servicii de calatorie achitat de calator, fara a fi necesara
interventia instantelor de judecata.
VII.
Reclamatii
7.1.
Calatorul il informeaza fara intârzieri nejustificate pe Organizator, tinând
cont de circumstantele cazului, in legatura cu orice neconformitate pe care o
constata pe parcursul executarii unui serviciu de calatorie inclus in prezentul
contract.
Datele de contact ale Organizatorului pentru asistenta:
Telefon: . . . . . . . . . .
E-mail: . . . . . . . . . .
Datele de contact ale reprezentantului local al Organizatorului pentru
asistenta:
Telefon: . . . . . . . . . .
E-mail: . . . . . . . . . .
7.2.
Daca oricare dintre serviciile de calatorie nu se executa in conformitate cu
cerintele prezentului contract, Organizatorul remediaza neconformitatea, cu
exceptia cazului in care:
(a)
este imposibil; sau
(b)
implica cheltuieli disproportionate, tinând cont de anvergura neconformitatii
si de valoarea serviciilor de calatorie afectate.
Daca Organizatorul, in conformitate cu primul paragraf litera (a) sau (b) din
prezentul alineat, nu remediaza neconformitatea, calatorul are dreptul de a
beneficia de o reducere corespunzatoare a pretului pentru orice perioada in
care a existat o neconformitate, cu exceptia cazului in care Organizatorul
dovedeste ca neconformitatea este imputabila calatorului.
7.3. In cazul
in care neconformitatea afecteaza in mod substantial executarea pachetului, iar
Organizatorul a omis sa o remedieze intr-un termen rezonabil stabilit de catre
calator, calatorul poate rezilia contractul privind pachetul de servicii de
calatorie fara plata unor penalitati de reziliere si, dupa caz, poate sa ceara
reducerea pretului si/sau despagubiri.
VIII.
Asigurari
8.1.
Conform prevederilor OG nr. 2/2018 si ale Ordinului 156/2019 emis de Ministerul
Turismului, calatorul este asigurat pentru rambursarea sumelor achitate de
acesta in legatura cu pachetele de servicii de calatorie, in cazul insolventei
agentiei de turism organizatoare si in legatura cu serviciile de calatorie
asociate, cum sunt definite la art. 3 pct. 16 din OG nr. 2/2018, in masura in
care Organizatorul faciliteaza servicii de calatorie asociate, la Societatea de
Asigurare CITY INSURANCE cu sediul in Bucuresti Str Emanoil Porumbaru nr sector
1, tel. 0212310054. Politele de Asigurare privind protectia in caz de
insolventa a agentiei de turism organziatoare sunt:
- Polita
de Asigurare seria BN nr. 000001264 privind protectia in caz de insolventa a
agentiei de turism organziatoare valabila pâna la data de 29.03.2020
- Polita
de Asigurare seria BN nr. 000001264 privind protectia in caz de insolventa a
agentiei de turism organziatoare valabila pâna la data de 29.03.2020
Toate
politele de asigurare sunt afisate pe pagina web a agentiei de turism http://www.europaturism.ro
8.3.
Valoarea despagubirii:
8.3.1.
In cazul in care calatoria nu a inceput, valoarea despagubirii este egala cu
valoarea sumelor achitate efectiv de calator in baza prezentului contract, in
masura in care serviciile relevante nu sunt furnizate ca urmare a insolventei
Organizatorului.
8.3.2.
Daca in prezentul contract este inclus transportul de pasageri si calatorul se
afla in imposibilitatea intoarcerii la locul de plecare, din cauza insolventei
Organizatorului, despagubirea este egala cu contravaloarea serviciilor de
calatorie neprestate calatorului si achitate de acesta in baza acestui
contract, la care se adauga costul repatrierii.
8.3.3.
In cazul in care calatorul a beneficiat de repatriere in conditiile art. 8.2.:
a)
Calatorul nu mai beneficiaza de nicio alta despagubire de la Asigurator, in
situatia in care repatrierea intervine ca urmare a nerespectarii de catre
Organizator a obligatiilor contractuale fata de partenerii sai;
b)
Calatorul beneficiaza de rambursarea contravalorii serviciilor de calatorie
neprestate si achitate de acesta in baza prezentului contract, fara a se scadea
cheltuielile cu repatrierea efectuate de Asigurator, in cazul insolventei
Organizatorului.
8.3.4.
Asiguratorul poate propune calatorului o oferta de servicii alternative
corespunzatoare pentru continuarea derularii pachetului, in conditiile
prevazute de Ordinul nr. 156/2019 emis de Ministerul Turismului. In situatia in
care calatorul accepta oferta propusa, acesta nu beneficiaza de nicio
despagubire suplimentara.
8.4.
Conditiile de despagubire:
8.4.1.
Calatorul va anunta imediat Asiguratorul prin telefon sau fax in cazul in care
Organizatorul aflat in stare de insolventa nu efectueaza repatrierea sa.
8.4.2.
In cazul in care calatorul solicita de la Organizator rambursarea sumelor
achitate si/sau a costului repatrierii, acesta transmite documentele
justificative, in copie, catre Organizator, prin scrisoare recomandata cu
confirmare de primire având obligatia sa pastreze documentele justificative, in
original.
8.4.3.
Calatorul poate solicita Organizatorului aflat in stare de insolventa,
rambursarea sumelor achitate de acesta si/sau a costului repatrierii astfel:
a) in
termen de maximum 30 de zile de la data declararii insolventei Organizatorului,
daca aceasta a survenit ulterior datei incheierii pachetului
neexecutat/executat partial;
b) in
termen de 15 zile lucratoare de la data incheierii executarii pachetului in
situatia in care declararea insolventei este anterioara acesteia.
8.4.4.
In situatia in care se dispune radierea Organizatorului ca urmare a falimentului,
calatorul va transmite solicitarea de rambursare a sumelor platite direct
Asiguratorului in termen de 15 zile lucratoare de la data radierii.
8.4.5. In situatia prevazuta la alin. 8.3.2., calatorul poate solicita
Organizatorului rambursarea costului repatrierii, prin scrisoare recomandata cu
confirmare de primire, in termen de 15 zile lucratoare de la data repatrierii.
8.4.6.
In termen de 5 zile lucratoare de la data transmiterii solicitarii conform art.
8.4.3, 8.4.4. sau 8.4.5., dupa caz, Calatorul notifica in scris Asiguratorul in
legatura cu solicitarea adresata Organizatorului privind rambursarea sumelor
achitate de acesta si/sau a costului repatrierii.
8.4.7.
In termen de 15 zile lucratoare de la data confirmarii de primire a notificarii
de la art. 8.4.1. sau 8.4.4., dupa caz, calatorul transmite Asiguratorului,
prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire, cererea de despagubire
insotita de documentele justificative care cuprind cel putin urmatoarele:
a)
contractul de comercializare a pachetului de servicii de calatorie;
b)
confirmarile de primire precizate la art. 8.4.2. sau 8.4.5., dupa caz;
c)
copiile documentelor care atesta achitarea serviciilor (de ex. chitante, ordine
de plata), in cazul cererilor de rambursare a sumelor achitate de calator;
d)
copiile documentelor de transport si cazare, dupa caz, in cazul cererilor de
rambursare a costului repatrierii.
8.4.8.
Despagubirea va fi platita in termen de 30 de zile lucratoare de la data
primirii de catre Asigurator a documentelor justificative de la calator.
8.4.9.
In cazul in care, dupa plata despagubirii, Organizatorul plateste sumele
datorate calatorului, acesta restituie Asiguratorului despagubirea primita, in
termen de 30 de zile lucratoare de la data primirii sumelor de la Organizator.
8.5.
Facultativ, calatorul are posibilitatea incheierii unui contract de asigurare,
care sa acopere taxele de transfer sau a unui contract de asistenta care sa
acopere taxele de repatriere in caz de accidente, de boala sau deces, a unui
contract de asigurare pentru bagaje, a unui contract de asigurare pentru
servicii medicale la destinatie ori a unei asigurari storno sau altor tipuri de
asigurari de calatorie. Organizatorul/Intermediarul recomanda incheierea unei
asigurari storno pentru acoperirea eventualelor penalitati de anulare.
Calatorul se poate informa in agentii despre cazurile acoperite de asigurarea
storno, aceasta putând fi incheiata in agentia de turism de unde acesta a
achizitionat pachetul de servicii de calatorie, daca agentia ofera acest tip de
serviciu.
8.6.
Organizatorul nu se face vinovat de eventuala nerespectare a obligatiilor
stipulate in politele de asigurare contractate prin intermediul
Organizatorului, deoarece aceasta este doar intermediar intre calator si
asigurator.
IX. Documentele
contractului se constituie ca anexa la acesta si sunt urmatoarele:
a) factura
si voucherul dupa caz
b)
programul turistic, in cazul actiunilor turistice;
X.
PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL
10.1
Datele cu caracter personal prelucrate de EUROPA TURISM TIMISOARA
Prelucrarea
datelor cu caracter personal reprezinta orice operatiune sau set de operatiuni
care se efectueaza asupra datelor dumneavoastra cu caracter personal.
SC TORIO
SL TURISM SRL - EUROPA TURISM poate prelucra urmatoarele date
cu caracter personal: nume, prenume, numar telefon, adresa domiciliu, adresa de
e-mail, serie si nr. carte de identitate, serie si nr. pasaport, CNP, data
nasterii, varsta copiilor, apartenenta la sindicate, locul de munca, numele
companiei (daca este aplicabil), numarul de inregistrare TVA (daca este cazul).
10.2
Persoanele vizate: calatori/turisti/beneficiari ai serviciilor de calatorie sau
turistice, reprezentanti/imputerniciti/persoane de contact (parteneri
contractuali) din cadrul companiilor sau institutiilor/autoritatilor publice.
10.3
Scopurile colectarii datelor cu caracter personal
Prelucram
datele cu caracter personal, colectate in baza prezentului contract, in
urmatorele scopuri:
-
Rezervarea, intermedierea, ofertarea si/sau comercializarea serviciilor si/sau
pachetelor de servicii de calatorie, altor servicii turistice, evenimente
culturale/sportive sau de alta natura, servicii de agrement sau calatorii de
afaceri, executarea contractelor – respectiv in vederea indeplinirii
obligatiilor contractuale pe care ni le asumam fata de dvs.;
-
In vederea indeplinirii obligatiilor legale stabilite in sarcina noastra.
10.4.
Destinatarii datelor dumneavoastra cu caracter personal
SC TORIO
SL TURISM SRL - EUROPA TURISM va considera toate informatiile
colectate de la dumneavoastra ca fiind confidentiale si nu le va partaja cu
terti (cu exceptia acelor persoane fizice si/sau juridice implicate in
prestarea serviciilor rezervate sau achizitionate de dumneavoastra, respectiv
partenerilor SC TORIO SL TURISM SRL
- EUROPA TURISM de afaceri,
inclusiv partenerilor din afara Uniunii Europene, in cazul in care fara
partajarea datelor dumneavoastra nu ati putea beneficia de serviciile
achizitionate) fara consimtamântul dumneavoastra expres si anterior.
De
asemenea, vom putea furniza datele dvs. cu caracter personal catre autoritati
publice centrale si locale, autoritati judecatoresti, politie, parchet (in
limitele prevederilor legale si/sau ca urmare a unor cereri intemeiate si
expres formulate), etc
10.5.
Durata prelucrarii datelor cu caracter personal
SC TORIO
SL TURISM SRL - EUROPA TURISM va prelucra datele
dumneavoastra cu caracter personal pana la finalizarea scopului pentru care au
fost colectate sau ulterior, conform obligatiilor legale stabilite in sarcina
noastra.
Ulterior,
daca dumneavoastra sau reprezentantul legal/imputernicit nu veti exercita
dreptul de opozitie/de stergere, conform legii, aceste date vor fi arhivate de
catre SC TORIO SL TURISM SRL - EUROPA TURISM pe durata de timp prevazuta in
procedurile interne sau vor fi distruse.
10.6.
Drepturile persoanelor vizate. Conform prevederilor legale aplicabile,
beneficiati de urmatoarele drepturi: dreptul de a fi informat, dreptul de
acces, dreptul la rectificare, dreptul de stergere a datelor ("dreptul de
a fi uitat"), dreptul la restrictionarea prelucrarii, dreptul la
portabilitatea datelor, dreptul la opozitie si drepturi legate de procesul
decizional individual automatizat, inclusiv crearea de profiluri.
De
asemenea, va este recunoscut dreptul de a depune o plângere in fata unei
autoritati de supraveghere si de a introduce o cale de atac judiciara. In acest
scop, in Romania, autoritatea de supraveghere este: www.dataprotection.ro
10.7.
Exercitarea drepturilor dumneavoastra. Pentru exercitarea acestor drepturi va
puteti adresa SC TORIO SL TURISM SRL
- EUROPA TURISM prin transmiterea
unei cereri scrise, datate si semnate la adresa: Str Paris nr 11 Timisoara, cod
300010 sau prin transmiterea unui e-mail catre protectiedate@europaturism.ro
10.8.
Prin semnarea prezentului contract, dumneavoastra confirmati ca ati citit, ati
fost informat(a) corect, complet, ati luat cunostinta de continutul acestui
document, il intelegeti pe deplin si sunteti de acord cu prelucrarea datelor cu
caracter personal ale dvs si ale persoanelor pentru care faceti rezervarea, de
catre SC TORIO SL TURISM SRL - EUROPA TURISM
Pentru
detalii privind prelucrarea datelor cu caracter personal de catre SC TORIO SL
TURISM SRL - EUROPA TURISM , puteti accesa site-ul www.europaturism.ro sectiunea Politica de confidentialitate.
10.9.
CONSIMTAMÂNTUL PARENTAL IN CONTEXTUL PRELUCRARII DATELOR CU CARACTER PERSONAL
ALE MINORILOR (se va completa doar daca vor exista minori - beneficiari
indirecti ai serviciilor contractate)
Subsemnatul(a),
...........................................................................................,
(nume – prenume: parinte / reprezentant legal / imputernicit al
reprezentantilor legali), in calitate de
...........................................................................................................................
(parinte / reprezentant legal / imputernicit al reprezentantilor legali) al
minorului / minorilor ..............................................
...............................................................................................................................................................................................................
.........................................................................................................................................................................................
in varsta de ....................................... ani, prin prezenta consimt
in numele sau (lor) ca PARALELA 45 TURISM SRL sa poata prelucra datele cu
caracter personal legate de numele si vârsta minorului(lor), serie si numar
pasaport / carte de identitate, in scopul rezervarii / comercializarii
pachetelor turistice / biletelor de avion al caror beneficiar direct sau
indirect va fi minorul.
Prin semnarea prezentului contract confirm ca am citit, am fost informat(a)
corect, complet, am luat cunostinta si inteleg pe deplin drepturile de care
beneficiez privind protectia atât a datelor personale proprii, cât si protectia
datelor personale ale minorului.
XI.
Dispozitii finale
11.1.
Prezentul contract a fost incheiat in doua exemplare, câte unul pentru fiecare
parte.
11.2.
Comercializarea pachetelor de servicii de calatorie se va face in conformitate
cu prevederile prezentului contract si cu respectarea prevederilor Ordonantei
Guvernului nr. 2/2018 privind pachetele de servicii de calatorie si serviciile
de calatorie associate, precum si pentru modificarea unor acte normative.
11.3.
Toate unitatile de cazare, precum si mijloacele de transport sunt clasificate
de catre organismele abilitate ale tarilor de destinatie, conform procedurilor
interne si normativelor locale acolo unde acestea exista, care difera de la o
tara la alta si de la un tip de destinatie la altul.
11.4.
Calatorul declara ca Organizatorul l-a informat complet cu privire la
conditiile de comercializare a pachetelor de servicii de calatorie in
conformitate cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 2/2018. Prin semnarea
acestui contract, sau prin acceptarea pachetelor de servicii de calatorie
inclusiv in cazul celor achizitionate la distanta prin mijloace electronice,
calatorul isi exprima acordul si luarea la cunostinta cu privire la conditiile
generale de comercializare a pachetelor de servicii de calatorie, in
conformitate cu oferta Organizatorului.
11.5.
Calatorul declara ca anterior incheierii prezentului contract Organizatorul i-a
furnizat toate informatiile esentiale privind serviciile contractate, cum ar
fi: destinatia, itinerariul, perioada calatoriei, numarul de nopti incluse,
mijloacele de transport, unitatile de cazare si serviciile de masa oferite,
alte servicii incluse in pachet, numarul minim de persoane necesar efectuarii
serviciilor de calatorie, abilitati lingvistice necesare calatorului pentru
comunicarea orala, informatii pentru persoane cu mobilitate redusa, informatii
generale despre regimul vizelor si pasapoartelor si privind formalitatile
legate de sanatate in tara de destinatie, informatii privind agentia de turism
organizatoare/intermediara, pretul total al pachetului, modalitatile de plata,
informatii privind posibilitatea calatorului de a inceta contractul oricând
inainte de inceperea executarii pachetului si informatii privind asigurarea
facultativa sau obligatorie care sa acopere costurile incetarii contractului de
catre calator sau costurile de asistenta, inclusiv taxele de repatriere, in caz
de accident, de boala sau de deces, cu care este in mod expres de acord.
11.6. In
cazul in care prezentul contract are ca obiect vânzarea de catre Organizator a
unui serviciu de calatorie care NU constituie pachet de servicii de calatorie
conform dispozitiilor O.G. nr. 2/2018, art. 5.9, art. 5.10. si Capitolul VIII
din prezentul contract nu sunt aplicabile.
11.7.
Litigiile aparute intre parti se rezolva pe cale amiabila in caz contrar
partile inteleg sa se adreseze instantelor de judecata competente.
11.8.
Contractul va fi interpretat conform legilor din România.